Wiosna niesie ze sobą nowe odsłony Q8 e-tron. Topowy model wśród elektrycznych Suw-ów i Crossoverów będzie kontynuował sukces swoich poprzedników. Mniej więcej cztery lata temu Audi zapowiedziało swoja elektryczną przyszłość i wprowadziło na rynek Audi e-tron. Od tego momentu marka może pochwalić się portfolio ośmiu elektrycznych modeli. Do 2026 roku Audi planuje ponad 20 modeli i od tego czasu będzie produkować auta w pełni elektryczne.
Nowe Q8 e-tron zachęca łatwością ładowania, pojemnością
baterii i zasięgiem niemal 600 km. Ulepszony został również silnik progresywny
układ kierowniczy i system kontroli zawieszenia. Marka proponuje Q8 e-tron w wersji klasycznego suv-a i dynamicznego
sportbacka, który łączy przestronność suv-a z elegancką linią dużego coupe.
Wymiary nowego Audi Q8 e-tron:
·
SUV- długość 4915mm, szerokość 1937mm i wysokość
1633mm
·
Sportback- długość 4915mm, szerokość 1937mm i
wysokość 1619mm
Pojemność bagażnika wynosi 569 litrów w SUV-ie lub 5281 litrów w wersji Spotrback, dodatkowo przedni bagażnik pomieści 62litry.
Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron już na pierwszy rzut oka przedstawiają się jako modele elektryczne, dzięki nowej stylistyce przodu i tyłu. Z przodu możemy zobaczyć odwrócony grill z tyłu z blade’m nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Nowy model wprowadza nowy dwuwymiarowy prosty projekt czterech pierścieni. Nowością jest też napis Audi na słupku B. Audi chcąc by nowe logo prezentowalo się jak najlepiej, wprowadza lekki spojler Singleframe, żeby podkreślić logo jako element centralny i dobrze prezentować przód pojazdu.
Szklany dach nadaje lekkości, a zarazem daje poczucie, że auto jest przestronniejsze. Alternatywą dla standardowej automatycznej klimatyzacji dwustrefowej, marka oferuje czterostrefową klimatyzację automatyczną i pakiet jakości powietrza. Komfortowe siedzenie nawet przy wysokich temperaturach na zewnątrz gwarantuje trójstopniowa wentylacja foteli. Fotele konturowe są regulowane prócz pneumatycznej regulacji siedzenia i oparcia, można je zamówić również z funkcją masażu.
Audi nie zapomina o ekologii przy produkcji. Materiały
do produkcji pochodzą z recyklingu. Marka stosuje nowatorską konstrukcję z
tworzywa sztucznego, po raz pierwszy w Q8 e-tron. Aluminium zostaje zastąpione
wytrzymałym i bardzo sztywnym włóknistym materiałem kompozytowym. Dzięki temu
konstrukcja jest lżejsza o około 8kg. Wnętrze nowej odsłony Q8 e-tron zostało
zaprojektowane z wykorzystaniem recyklatów. Materiał został wykorzystany do
dywaników, do izolacji i jako materiały tłumiące. Również dekoracyjna w
kolorze antracytu warstwa nad wyświetlaczem jest dostępna z tkaniną częściowo
wykonaną z recyklatów. Audi wprowadziło na rynek najnowocześniejsze
plastikowe nakładki na klamry pasów bezpieczeństwa w swoich modelach
Q8 e-tron. Wytwarzane są z mieszanych plastikowych
odpadów, pozyskanych w procesie recyklingu chemicznego.