Maksymalne bezpieczeństwo -
› Ochrona przed uderzeniami i ochrona przed przeciążeniem
akumulatorów wysokonapięciowych to priorytety
› Akumulator wysokonapięciowy w ŠKODA ENYAQ iV zainstalowany
w podwoziu w celu zapewnienia bezpieczeństwa w razie wypadku
› Ochrona przeciwpożarowa i bezpieczeństwo e-samochodów
potwierdzone w niezależnych testach
Mladá Boleslav, 28 lipca 2021 r. – Od początkowego etapu
rozwoju pojazdów elektrycznych ŠKODA iV inżynierowie ŠKODA AUTO stosują szereg
środków, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pojazdów, nawet w razie
wypadku. Szczególną uwagę przywiązuje się do instalowania akumulatorów
wysokonapięciowych w taki sposób, aby były odporne na uderzenia i chroniły je
przed przeciążeniem. Dzięki temu pojazdy elektryczne są tak samo bezpieczne,
jak samochody z silnikami spalinowymi w razie wypadku.
Nowoczesne samochody elektryczne chronią swoich pasażerów w
razie wypadku równie skutecznie i kompleksowo, jak pojazdy z silnikami
spalinowymi. Potwierdza to również ŠKODA ENYAQ iV, która ostatnio uzyskała
najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP , kontynuując serię
najlepszych wyników dla pojazdów ŠKODA. Pod względem ochrony pasażerów
dorosłych i dzieci, w pełni elektryczny SUV otrzymał najwyższy wynik w historii
w europejskim teście referencyjnym bezpieczeństwa zderzeniowego. Dobrze
zabezpieczony akumulator wysokiego napięcia ENYAQ iV nie stwarzał większego
ryzyka. Zostało to również potwierdzone w niezależnych badaniach
przeprowadzonych przez badaczy wypadków i ekspertów ds. Bezpieczeństwa
pożarowego: akumulatorowe pojazdy elektryczne mają taki sam poziom
bezpieczeństwa zderzeniowego jak modele z konwencjonalnymi silnikami
spalinowymi.
Idealny projekt: akumulator ŠKODA ENYAQ iV zainstalowany w
podwoziu w celu zapewnienia bezpieczeństwa w razie wypadku
Bardzo rzadko zdarza się, aby samochód elektryczny zapalił
się po wypadku. Nawet gwałtowne uderzenie nie wystarczy, aby wywołać pożar
baterii. Tylko w mało prawdopodobnym przypadku uszkodzenia lub odkształcenia
zasobnika energii ogniwa akumulatora mogą się zapalić. Aby zmniejszyć to
ryzyko, na przykład akumulator w ŠKODZIE ENYAQ iV jest montowany w podwoziu w celu
zapewnienia bezpieczeństwa w razie zderzenia. Same moduły są umieszczone w
stabilnej, w większości wodoodpornej obudowie.
Zaawansowany system bezpieczeństwa w razie wypadku
Inżynierowie zwracają szczególną uwagę na zapobieganie
przeciążeniu zasobnika energii. Zaawansowana technologia bezpieczeństwa z
przekaźnikami ochronnymi i rozbudowanymi czujnikami zapewnia, że ryzyko
przeciążenia elektrycznego lub termicznego jest minimalne. Temperatura
akumulatora napędowego, stan naładowania i inne parametry są stale
monitorowane. Ponadto system wysokiego napięcia został zaprojektowany jako
iskrobezpieczny; w przypadku awarii lub wypadku komponenty elektryczne są
odłączane od akumulatora w ciągu milisekund, dzięki czemu nie ma napięcia i nie
ma zagrożenia dla pasażerów.
Niezależne testy, z których niektóre wykraczają daleko poza wymagania prawne, wykazały, że dobrze zabezpieczone akumulatory pozostają nieuszkodzone nawet w przypadku deformacji nadwozia, a w przypadku rzeczywistej kolizji nie występuje zwiększone ryzyko pożaru. Zintegrowany system wyłączania reagował również bezpiecznie i niezawodnie we wszystkich testach.